Direktlänk till inlägg 22 januari 2018

Få vara ledig?

Av Mamma E - 22 januari 2018 05:38

Jag har två barn, men jag har hittills inte varit föräldraledig i väntan på förlossning en enda dag och jag har hittills inte sovit en enda natt på BB tillsammans med en bebis.

Nu är jag i vecka 34 och ska jobba två veckor till. Den här gången hoppas jag att jag får vara ledig ett litet tag innan barnet föds.

Sova på BB är däremot inget jag eftersträvar. Jag åker hellre hem med bebisen direkt. Men om jag ska sova på BB så vill jag göra det med bebisen i rummet. Inte som när mitt första barn föddes då jag sov en natt på BB medan han sov på neonatalavdelningen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma E - 7 november 2017 00:19

Det är någonting med min kropps inre styrka att föda barn som får mig att känna mig lugn och trygg. När det väl sätter igång kan jag inte föreställa mig något annat än att allt ska gå bra. Som till exempel när vattnet gick fem veckor för tidigt, n...

Av Mamma E - 5 november 2017 17:14

- Är du på väg till gymmet? Ska du verkligen träna? Tänk på lillen i magen! - Ja, det är ju det jag gör! Många råd får man när man är gravid, men de som är både svårast, och på ett sätt även lättast, att stå emot är råden från mamma. Vi har en lå...

Av Mamma E - 4 november 2017 08:44

Min mamma fokuserar mycket på att mina missfall aldrig var barn. Hon säger att själen inte hade hunnit komma till den lilla kroppen än. Det är hennes sätt att hantera sorgen. För mig är det tvärtom. För mig känns det mycket bättre om jag får tänka...

Av Mamma E - 4 november 2017 01:29

Om allt går som det ska nu med M i magen så kommer jag att minnas 2017 som "Året då jag var gravid". Jag kommer nämligen ha varit gravid i nästan tio hela månader när året är slut. Och då har jag ändå två månader kvar på den här graviditeten.   H...

Av Mamma E - 4 november 2017 01:17

Jag skulle fylla i M:s bebisbok idag och fastnade på frågan om hur de närmast fick reda på att jag var gravid. I och med att vi alltid har berättat för mina föräldrar och svärföräldrar tidigt så var det här femte gången vi kommit med beskedet att jag...

Presentation

Så länge jag kan minnas har jag saknat mina ofödda barn. Det är märkligt hur mycket man kan sakna någon som aldrig har funnits.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018
>>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards